Rentoutuminen ja irtipäästäminen

Pysähtyminen avaa tien sisäiseen rauhaan

Rentoutuminen ja irtipäästäminen

Käytän rentoutumisessa NLP:n ja hypnoosirentoutuksen sekä mielikuvarentoutuksen tietoisen läsnäolon tekniikoita sekä omaa intuitiotani. Mielikuvamatkan voi myös ryhmässä ja tähän voi yhdistää rummutusta. Hiljentyminen auttaa jaksamaan paremmin, työskentelemään tehokkaammin ja nukkumaan syvemmin. Mielikuvaharjoituksen voi suunnitella toivottuun tilanteeseen. Harjoituksen avulla voi esimerkiksi vähentää stressiä ja kuunnella paremmin omaa kehoa, käsitellä tavoitteita tai päämääriä tai päästää irti huolista. Syvärentoutuminen auttaa omaa elimistöä saavuttamaan tasapainoisen tilan, päästämään irti ja vapautumaan stressaavista tilanteista tai ajatuksista. Säännöllinen rauhoittuminen auttaa parhaiten. 15-20 minuutin meditaatio vastaa 2-3 tunnin unta. Voin suunnitella rentoutushetken asiakkaan tai ryhmän toiveiden mukaan.

Rentoutuksessa käytetyt ja usein toistetut suggestiot ovat tehokkaita, siksi suosittelen niiden säännölliseen käyttöön. Alitajunta kuuntelee sitä, mitä usein toistamme ja siihen voi vaikuttaa parhaiten juuri rentoutuessa tai illalla nukkumaan käydessä juuri ennen nukahtamista ja aamulla herätessä. Voi hyvin toistaa asioita, mitä haluaa meneväksi eteenpäin, vaikkapa "Tunnen itseni päivä päivältä terveemmäksi, tasapainoisemmaksi iloisemmaksi...". Mitä haluatkin. Mieti tarkkaan, että mitä haluat, sillä se hyvin saattaa toteutua. Käytä positiivisia suggestioita. Toki sillä on myös merkitystä, mitä ajatuksia toistat päivittäin ja jatkuvasti. Me itse luomme oman maailmamme, hyvin pitkälle.


Mielikuvarentoutus

Kesto 30 min - 1,5 h. Mielikuvaharjoituksen voi suunnitella toivottuun tilanteeseen. Harjoituksen avulla voi esimerkiksi vähentää stressiä ja kuunnella paremmin omaa kehoa, käsitellä tavoitteita tai päämääriä tai päästää irti huolista. Teen ohjattuja mielikuvarentoutuksia myös ryhmille. Suosittuja ryhmärentoutuksia ovat olleet:

  • Voimaeläimen hakumatka
  • Vanhan ja viisaan oppaan tapaaminen
  • Huolet pois
  • Hyvän olon rentoutus
  • Chakrarentoutus


Hiljentyminen

Kesto 30 min - 1 tunti. Opastan hiljentymään ja kuuntelemaan itseä yksinkertaisten tekniikkojen avulla. Meditaatio eli hiljentyminen on erinomainen keino kuunnella itseä ja rauhoittua. Hiljentyminen auttaa jaksamaan paremmin, työskentelemään tehokkaammin ja nukkumaan syvemmin. Alitajuntaa kuuntelemalla intuitio paranee. Pysähtyminen ja läsnäolo hetkessä tekee myös onnellisemmaksi.


Irtipäästämisen ohjaus

Käytän irtipäästämisen ohjaukseen muun muassa NLP:n ja anteeksiannon menetelmiä. Asioiden tiedostaminen ja niiden hyväksyminen ja vaikka NLP-menetelmillä uuden näkökulman saaminen voivat auttaa irtipäästämisessä. NLP:n avulla näkökulma asioihin voi muuttua, ja irtipäästäminen mahdollistuu. Brandon Baysin Matka-menetelmä on laaja tunnetiloihin vaikuttava menetelmä, johon liittyy anteeksiantovaihe. Tätä voi käyttää myös lyhennettynä vaikkapa rentoutuksen yhteydessä. Havajilainen Ho'oponopono on nopeampi ja yksinkertaisempi menetelmä yhdistää vaikkapa muihin hoitomuotoihin.  Myös Eft-teknikka tai paranemisen avain -menetelmä voivat olla käyttökelpoisia. Kuulostelen asiakaskohtaisesti, mistä aloitamme, jotta tilanne olisi helpompi hyväksyä ja päästää irti.


Lisätietoa